اشتباهات رایج در پیاده روی مانع کاهش وزن شما می شود | ورزش

اصول پیاده روی کاهش وزن و لاغری

وقتی که در دور و بر شهر و یا پارکها هستین متوجه آدمایی میشین که تند پیاده روی می کنن.اگه شمام مایل به کاهش وزن خود و رسیدن به وزن ایده آل هستین می تونین این ورزش و تفریح رو در هر وقتی انجام بدین و کم کم عادات زندگیتون رو تغییر بدین تا به هدف خود برسین.

همه میدونیم که پیاده روی منظم امتیازات زیادی داره. از کمک به کاهش وزن گرفته تا کنترل استرس، کاهش فشار خون و کاهش خطر دچار شدن به شکلای جور واجور مریضی های طولانی. از طرفی آسون ترین و کم هزینه ترین راه واسه کمک به سلامت حساب می شه، چون در واقع به جز یه جفت کتانی به چیز دیگری نیاز دارین. اون دسته از آدمایی رو که همیشه به شما می گن نمی تونین با پیاده روی وزن کم کنین، ندیده بگیرین.

تحقیقات محققان تلاش می کنن که سریع دویدن باعث کاهش وزن می شه؛ پیاده روی هم در کنار امتیازات بسیاری که داره، به کاهش وزن کمک می کنه. فقط کافیه مطمئن شید که از زمان دویدن خود بیشترین حد استفاده رو می کنین و مرتکب اشتباهات عادی نمی شین. در ادامه شما رو با ۷ اشتباه شایع هنگام پیاده روی آشنا می کنیم.

۱- پیاده روی تکراری در هر روز

فرقی نمی کنه روی تردمیل باشین یا واسه پیاده روی بیرون برید، اگه نتونین طبق برنامه عمل کنین، همه چیز براتون خسته کننده می شه. دیزی گیبسون که یه مربی تناسب اندام است در این باره میگه:«بدن آدم به سرعت با کارکرد ارگانا سازگاری پیدا می کنه.» این روند بسته به سطح تناسب اندام شما معمولا ۲ تا ۳ ماه زمان میبره. این بدون معنیه که در دراز مدت با تکرار روال پیاده روی روزانه خود کالری کمتری می سوزونین. واسه جلوگیری از بروز این مشکل، به پیاده روی خود تنوع بدین. مثلا می تونین یه راه یا محیط نوین رو واسه پیاده روی انتخاب کنین. پس از گذشت ۳ ماه، یه رقابت نوین رو امتحان کنین.

۲- پیاده روی با سرعت ثابت

پیاده روی با سرعت ثابت چربیای اضافی شما رو می سوزونه، اما بدن در آخر با این شرایط سازگاری پیدا می کنه و روند چربی سوزی متوقف می شه. واسه جلوگیری از این مشکل، بهتره هفته ای یه بار فشار بیشتری به خود بیارین تا بیشتر عرق کنین.

۳- داشتن بنیه ضعیف

قوی بودن عضلات شکم فقط واسه نمایش نیس. کسائی که شکمای صاف و تخت دارن، بعضی وقتا در دویدن مشکل دارن. ضعیف بودن عضلات شکم باعث می شه که بین دویدن فرم مناسبی نداشته باشین و به ریه فشار بیارین. شما می تونین با کار کردن روی عضلات شکم، خود رو تقویت کنین. هم اینکه می تونین بین پیاده روی یه کتاب روی سرتون بذارین و در عین حال تمرکز خود رو حفظ کنین.

۴- نبود توجه به وعده های غذایی

بیشتر مردم بیشتر از اینکه کالری بسوزونن، کالری دریافت می کنن. اگه از این مشکل آگاهی نداشته باشین، خبری از کاهش وزن نیس. شما نمی تونین با داشتن یه رژیم غذایی ضعیف وزن کم کنین. تلاش کنین به مدت چند روز تموم غذاها و نوشیدنیایی رو که میل می کنین روی کاغذ بنویسین. این کار رو به مدت ۶ هفته ادامه بدین تا بر وعده های غذایی خود کنترل پیدا کنین.

۵- برداشتن گامای بلند

برداشتن گامای بلند باعث کاهش سرعت شما شده و نمی ذاره کالری بسوزونین. شما می تونین با بررسی طول قدمای خود بین پیاده روی از تناسب قدم هاتون باخبر شید. این کار رو واسه هر کدوم از پاها انجام بدین تا طول گامایی که بر می دارین، به حالت طبیعی برگرده.

۶- نبود ثبت پیشرفت ورزشی 

اگه اندازه پیشرفت خود رو در طول یه دوره مشخص ثبت و آزمایش نکنین، نمی تونین بفهمین که در چه وقتی به تغییر نیاز دارین. واسه جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، بهتره یه دفترچه یادداشت جفت و جور کنین و زمان، طول گاما و فاصله پیاده روی خود رو در اون ثبت کنین. هر هفته تلاش کنین که یه رکورد نوین به ثبت رسونید. مثلا می تونین هر هفته چند دقیقه به زمان پیاده روی خود اضافه کنین یا رکورد زمان پیاده روی قبلی خود رو بشکنید.

۷- پوشیدن کفشای کهنه یا ناجور

اگه کفش مناسب نپوشید، نمی تونین سریع و طولانی پیاده روی کنین. جنی شاتزل، مربی تناسب اندام در سانتا باربارا، کالیفرنیا در این باره میگه:«پوشیدن کفش ناجور می تونه باعث التهاب ساق پا، پلانتار فاسیا (درد پاشنه پاخار پاشنه و کمردرد شده و شما رو به طور کامل از بازی خارج کنه.» واسه جلوگیری از بروز این مشکل، به یه فروشگاه مجهز رفته و از یه فرد با تجربه بخواین که کفشی مناسب پاهای شما براتون بیاره.
 

اشتباهات عادی در پیاده روی مانع کاهش وزن شما می شه

۴.۷۳۴
منبع : الودکتر-/ف

.

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *