اشتباهات رایج رژیم غذایی برای عضله سازی | ورزش

اگه هدفتون عضله سازی باشه قبل اینکه به تمرینات ورزشی و رفتن به باشگاه بدنسازی فکر کنین باید رژیم غذایی خود رو اصلاح کنین.

به گزارش آلامتو و به نقل از علم ورزش؛ همه آقایون دوست دارن بدنی عضلانی و ماهیچه های پر طاقت و سمج دارا باشن اما تنها درصد کمی از اونا به این هدف دست پیدا می کنن و بقیه دچار رژیم غذایی ناجور می شن. در دنیای امروز تنها زنا نیستن که تحت اثر رسانه ها و تبلیغات مد، رسیدن به اندامی دلپذیر رو در الویت قرار میدن.

بلکه مردان هم مطمئناً میخوان خوب دیده شن، احساس خوبی دارا باشن و عضلاتشون رو از زیرلباس به نمایش بذارن. اما چه اتفاقی میفته که بعضی مردها بر خلاف ورزش و فعالیت زیاد نتیجه دلخواه نمی گیرن؟ در این مطلب ۶ اشتباه عادی در رژیم غذایی آقایون رو واسه تون توضیح می دیم.

مصرف افراطی و غیر اصولی نوشیدنیای الکلی

فرم بازوهای عضلانی اما شکمی بزرگ نتیجه مصرف همیشگی الکل و ورزشه، نوشیدن الکل ساده تر از چیزی که فکرش رو بکنین، مانع رسیدن شما به هدف ورزشی تون می شه. نتیجه اصلی الکل کم شدن اراده س. چه در وقتی که شما در حال عیاشی و خوشگذرونی واسه پیروزی تیم مورد علاقه تون و یا در حال تفریح و استراحت آخر هفته باشین، مغز فرمون میده تا الکل بیشتری بگیرین. در نتیجه نوشیدن همیشگی الکل و خوردن شکلای جور واجور غذاها قند تبدیل به چربی شده و عموماً در ناحیه دور شکم و پهلوها انباشته می شه.

الکل جلوی رشد توده عضلانی رو میگیره، چربی سوزی رو متوقف می کنه و به دلیل اینکه به آدم حس لذت میده واسه ادامه احساس رضایت باید الکل بیشتری به بدن برسه. اگه می خواین شکم شش تیکه داشته باشین خودتون رو با ورزش و وزنه های سنگین گول نزنین، بلکه به همراه اون مصرف الکل رو کم و تا حد امکان خط بزنین.

زیاده روی در خوردن غذا!

مرد باید بیشتر از این بخوره! شایدً دست کم واسه یه بار هم که شده بیشتر ورزشکاران این جمله رو شنیده ان! عضلات واسه رشد نیاز به دریافت پروتئین، غذای سالم و متعادل دارن. داشتن رژیم غذایی مناسب در زمان ورزش از خود ورزش هم مهم تره.

بزرگ ترین و عادی ترین اشتباه همه مردم اینه که چون زیاد ورزش می کنن پس می تونن همه چیز بخورند و بعد بسوزونن. اگه این روش رو پیش بگیرین هرکی شما رو ببینه میفهمه ورزش می کنین اما فرم عضلانی یه ورزشکار رو دارین و همیشه چند کیلو اضافه وزن دارین.

تنبلی واسه غذا درست کردن

خیلی از مردان مجرد تنهای یشان رو توجیه مناسبی واسه بی حوصلگی و دلیلی واسه آشپزی نکردن می دونن.همین دلیل کوچیک باعث می شه تلفن رو بردارن و پیتزا سفارش بدن. غذاهای آماده در دراز مدت اثرات بسیار خطرناکی روی بدن می ذارن و باعث تجمع چربی انباشته و بافتای فشرده چربی می شن. اگه به اندازه کافی عاقل و بزرگ شدین که از سلامتی تون مراقبت کنین، مواد غذایی سالم بخرین و واسه طبخ اونا اصول اولیه آشپزی رو یاد بگیرین!

قبول کردن چاقی به عنوان یه مسئله عادی

معمولاً مشغله های کاری، استرس و نتیجه نگرفتن از رژیما باعث می شه، مردان کم کم همین رو بهونه ای کنن تا دیگه به وضعیت ظاهری شون اهمیتی ندن و افزایش لایه های چربی رو نشونه ای از بالا رفتن سن بدونن. داشتن ایده اینکه لاغر شید و یا اینکه چقدر دوست داشتین لاغر بودین شما رو ذره ای به هدف تون نزدیک نمیکنه. تنها راه رسیدن به بدنی عضلانی تغییر در نگاه شما به سبک زندگی تونه.

اینکه چقدر واسه بدن تون ارزش قائلید و چقدر قادر به مدیریت اون هستین. چه مجردین چه متأهل دور و بر تون رو با انسانایی پُر کنین که فکری مثبت دارا باشن و سالم زندگی کنن و یادتون باشه باید: نگاه تون رو عوض کنین تا بتونین بدن تون رو تغییر بدین.

کاهش کالری مصرفی

فرض کنین بدنتون مقداری چربی داره، واسه اینکه چربیا رو از بین ببرین تا عضلات خوب نشون داده شن، مجبور به رژیم گرفتن شدین یا اینکه از مواد غذایی با کالری کمتری استفاده می کنین، در این شرایط دچار کاهش دریافت کالری میشین.

اگه این روال رو ادامه بدین و بدن تون رو از نظر تغذیه خوب تأمین نکنین، اگه تمرینات سختی هم داشته باشین، بدن تنها یه منبع انرژی داره، اونم عضله س! کالری مصرفی رو کاهش ندین، به اندازه لازم بدن تون بخورین، اما این مهم هست که بسته به شرایطی که دارین چی بخورین، هیچ وقت از ۳ ماده مغذی خودتون رو محروم نکنین، یعنی کربوهیدارت، پروتئین و چربی.

برنامه غذایی خودتون رو داشته باشین

واسه تنظیم رژیم غذایی علاوه بر اینکه باید در مورد علم تغذیه تخصص و مطالعه داشته باشین مواردی مثل : عادات غذایی ورزشکار، تیپ بدنی، شدت متابولیسم بدن، اندازه فعالیت بدنی در طول روز و … رو دقیقاً در نظر بگیرین.

یکی از بزرگ ترین اشتباهات پیروی کردن از هر رژیم پیشنهادی از طرف اقوام، وب سایتا و مجلاته، مثلاً “رژیم غذایی آرنولد”  این رژیما واسه متابولیسم بدن شما طراحی نشده ان و یه اشل کلی هستن. یقین داشته باشین که پیروی از رژیم غذایی این نوع قهرمانان نمی تونه دلیل محکمی بر درست بودن راه شما واسه وزن و اندام مناسب داشته باشه.

.

منبع : alamto.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *