اشتباهات رژیمی مضر برای بدن | بیماری

: اشتباهات رژیمی مضر واسه بدن

: رژیمای غذایی که خودسرانه و بدون مشورت دکتر میگیرید عیبا و ایرادات زیادی دارن بهتره بدونین پیروی از این رژیمای غذایی به ضرر شما تموم می شه و موجب کمبود پروتئین و ویتامینای لازم بدنتون می شه واسه حفظ عضلات و پیشگیری از افتادگی و شل شدگی بدن به وجود اومده به وسیله کاهش وزن بهتره به بعضی چند تا نکته مهم در این مورد دقت کنین.

بیشتر ما ممکنه واسه کاهش وزن رژیمای خاصی رو دنبال کنیم غافل از اون که شاید نکات بسیار مهمی رو درباره نوع رژیم و اثر اون بر متابولیسم ندونیم. در این جا می خوایم به بعضی از اشتباهات رایجی که ممکنه در روند رژیم گرفتن با اون روبرو شید اشاره کنیم:

غذای شما بدون پروتئینه

باید تلاش کنین پروتئین جزو غذای روزانه تون باشه. بدن شما واسه حفظ عضلاتش به اون نیاز داره. تحقیقات نشون میده که پروتئین می تونه تا ۳۵ درصد اندازه سوزوندن کالری رو پس از خوردن غذا زیاد کنه.

رژیم غذایی شما باید پر از آهن باشه

غذاهایی که پر از آهن هستن واسه تأمین اکسیژن لازم عضلات جهت سوزوندن چربی بسیار لازم ان. زنان، تا رسیدن به یائسگی، هر ماه به خاطر قاعدگی آهن از دست میدن. غذاهای صدف دار، گوشت کم چرب، لوبیا، غلات غنی شده و اسفناج غذاهای پر از آهن هستن.

کمبود ویتامین D

ویتامین D واسه مراقبت از افزایش متابولیسم در بافتای ماهیچه ای بسیار لازمه. منابع خوب ویتامین D عبارتند از: تن ماهی، میگو، ماهی سالمون، توفو، شیر غنی شده و غلات و تخم مرغ.

مصرف نوشیدنیای الکلی

وقتی نوشیدنیای الکلی می خورید، چربی کم تری می سوزونین و این روند پایین تر از حد طبیعی اتفاق می افته، چون که از الکل به جای سوخت استفاده می شه.

نبود مصرف کافیِ مواد لبنی

تحقیقات نشون میده که کمبود کلسیم، که در زنان بسیار رایجه، می تونه روند متابولیسم رو کُند کنه. اینجاش خیلی مهمه که مصرف کلسیم در غذاهای لبنی مانند شیر بدون چرب یا ماست کم چرب می تونه اندازه جذب چربی رو از بقیه غذاها کم کنه.

الودکتر

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *