اشتباهات زیر کم کردن وزن و لاغر شدن تان را غیر ممکن می کند!! | رژیم غذایی

اشتباهات زیر کم کردن وزن و لاغر شدن تون رو نشدنی می کنه!!

آکایران :کاهش وزن و لاغر شدن شاید به نظر شما کار بسیار سختی باشه و این سخت بودن هم به دلیل اشتباهائیه که ناخواسته انجام می دید. این اشتباهات می تونن روند کاهش وزن تون رو بسیار کنه کنن.

اشتباهات زیر روند کاهش وزن تون رو از جا در آورد می کنه

بنا : واسه اینکه بفهمین سرعت سوخت و ساز بدنتون هر سال مقداری افت می کنه احتیاجی به دلایل علمی ندارین. به هر حال محققان هم بی کار ننشسته ان و این موضوع رو مورد بررسی قرار دادن و عواقب خوبی واسه کمک به بالا بردن سرعت متابولیسم به دست آوردن.

 یه خانوم بالغ به صورت عادی هر سال ۷۵۰ گرم وزن اضافه می کنه، و همین مقدار کافیه تا در ۵۰ سالگی ۱۸ کیلو اضافه وزن واسه خود جمع کنه. اگه این خانوم با برهم خوردن تعادل هورمونی، از دست دادن عضلات، و استرس مقابله نکنه کم کم موتور سوخت و سازش خاموش می شه. اضافه کردن وزن در میونه زندگی پیشگیری ناپذیره، اما استراتژیایی هست که می تونین جلوی این تغییرات رو بگیرین.

اول اصول اولیه :واسه تقویت کاهش وزن بعد از ۴۰ سالگی، مطمئن شید که وعده هاتون حدود ۴۰۰ کالری باشه، مقداری که کمک می کنه به بدن سوخت رسانی شه و سیرتان کنه، این مورد رو میشه به کاهش وزن موثر هم ترجمه کرد. در ادامه به شما می گیم که چیجوری برنامه غذایی خود رو تنظیم کنین تا به سوزوندن چربیا کمک کنه.

 

اشتباه اول در کاهش وزن و لاغر شدن : به اندازه کافی غذا نمی خورید

واسه کاهش وزن باید کالریا رو کم کنین، اما مهم اینه که در اینجور کاری زیاده روی نکنین. وقتی کالری رو زیادتر از اندازه کاهش می دید دو اتفاق بد همزمان واسه متابولیسم میفته. وقتی از چیزی که بدن نیاز داره خیلی کمتر کالری دریافت می کنین، بدن ترمز متابولیسم رو میکشه. هم اینکه واسه تامین انرژی خود شروع به نابود کردن عضلات کالری سوز گرانبهایی که دارین می کنه.

 فقط کافیه مقداری غذا بخورین که گرسنه نباشین ( یعنی گرسنگی اذیتتون نکنه نه اینکه نتونین از جای خود تکون بخورین ) میان وعده هایی رو هممیان وعده اصلی بخورین تا سرعت متابولیسم کاهش پیدا نکنه. وقتی هر ۳ تا ۴ ساعت یه وعده میل می کنین راضی می مونید و از پرخوری در طول روز در امانید.

 

اشتباه دوم در کاهش وزن و لاغر شدن : از کافئین دوری می کنین

کافئین محرک سیستم عصبی مرکزیه، پس قهوه و چایی که در روز می خورین می تونه ۵ تا ۸ درصد سرعت متابولیسم رو افزایش دهد، این یعنی ۹۸ تا ۱۷۴ کالری در روز. محققان ژاپنی می گن یه فنجون چای می تونه متابولیسم رو تا ۱۲ درصد هم افزایش دهد. اونا فکر می کنن ترکیبای آنتی اکسیدانی موجود در چای باعث اینجور تقویتیه.

 

اشتباه سوم در کاهش وزن و لاغر شدن : کربوهیدرات هاتون سفید هستن

مقدار فیبر دریافتی خود رو با خوردن نون سبوس دار و هم اینکه میوه و سبزیجات زیاد کنین. تحقیقات نشون داده فیبر می تونه تا ۳۰ درصد چربی سوزی رو بهتر کنه. خانمایی که در برنامه غذایی خود از فیبر استفاده می کنن کم کم ، کمترین وزن رو اضافه می کنن. روی ۲۵ گرم در روز تمرکز کنین.

 

اشتباه چهارم در کاهش وزن و لاغر شدن : آبی که می خورین با دمای اتاق برابره

محققان آلمانی به این نتیجه رسیدن نوشیدن ۶ لیوان آب خنک در روز می تونه متابولیسم هنگام استراحت رو تا ۵۰ کالری در روز زیاد کنه. جالبه بدونین همین مقدار کم برابره با کاهش هرساله ۲ کیلوگرم. بدن تلاش می کنه دمای آب خنکی رو که نوشیدین با دمای خود برابر کنه پس مجبوره انرژی مصرف کنه.

 

اشتباه پنجم در کاهش وزن و لاغر شدن : غذاتون پر از آلاینده س

محققان کانادایی به این نتیجه رسیدن آلاینده هایی که در سلولای چربی ذخیره می شن باعث افت متابولیسم در طول کاهش وزن می شن. شاید دلیل این باشه که سموم با روند سوزوندن انرژی تداخل دارن. دیگه تحقیقات هم نشون داده سموم و آلاینده ها می تونن زیاد شدن وزن رو تحریک کنن. برای خرید میوه و سبزیجاتی مانند گلابی، سیب، فلفل دلمه ای، کرفس، شلیل، توت فرنگی، گیلاس، کاهو، انگور، و هلو همیشه به دنبال شکلای جور واجور ارگانیک باشین، چون غیر ارگانیکا شامل سطوح بالایی از سموم هستن.

 

اشتباه ششم در کاهش وزن و لاغر شدن : وعده ای که میل می کنین پروتئین نداره

پروتئین رو وارد وعده های خود کنین. بدن واسه ثبات عضلات به اونا نیاز داره. می تونین خیلی راحت از گوشتا، آجیل، و لبنیات در وعده ها و میان وعده ها استفاده کنین. تحقیقات نشون داده پروتئین می تونه کالری سوزی بعد از غذا رو تا ۳۵ درصد افزایش دهد

 

اشتباه هفتم در کاهش وزن و لاغر شدن : برنامه غذایی تون به آهن نیاز داره

غذاهای پر از آهن واسه حمل اکسیژن لازم عضلات جهت سوزوندن چربی لازمه. تا زمان یائسگی خانوما هر ماه به دلیل عادت ماهیانه آهن از دست میدن. اگه ذخایر آهن خود رو تجدید کنین، خطر کمبود انرژی و کند شدن متابولیسم رو از بین می برید. گوشت بدون چربی، شکلای جور واجور لوبیا، و اسفناج از بهترین منابع آهن هستن.

 

اشتباه هشتم در کاهش وزن و لاغر شدن : ویتامین D رو از یاد بردین

ویتامین D واسه حفظ سوخت و ساز بدن لازمه و به حفظ بافتای عضلانی بدن کمک می کنه. بدیش اینه آمار نشون میده خیلی از مردم به اون اندازه که باید ویتامین D مصرف نمی کنن. ویتامین D رو می تونین از غذاهایی مثل قزل آلا، ماهی تن، میگو، شیره های غنی شده، و تخم مرغ بدست بیارین. 

 

اشتباه نهم در کاهش وزن و لاغر شدن : به اندازه کافی از لبنیات استفاده نمی کنه

مدارکی هست که نشون میده کمبود کلسیم، که در خیلی از خانوما شایعه، می تونه سرعت متابولیسم رو کم کنه. تحقیقات نشون داده جذب کلسیم از راه لبنیات از جمله شیر کم چرب، و ماست کم چرب حتی می تونه جذب چربی از دیگر غذاها رو هم پایین بیاره.

 

یه برنامه عالی که سوخت و ساز بدن تون رو بالا می بره

واسه نمونه یه برنامه که به بالا بردن سرعت سوخت و سازتان کمک می کنه رو تقدیم حضورتون می کنیم ( این یه مکمل برنامه س نه یه برنامه کامل ):

۷ صبح : صبح خود رو با ماست و میوه به عنوان صبحونه شروع کنین.

۱۰ صبح : چای یا قهوه ای که صبح می خورین پر از آنتی اکسیدان است.

۱۲ ظهر : یه سالاد در کنار ناهار می تونه دوز سالمی از فیبر رو جذب بدن کنه.

۲ بعد از ظهر : یه لیوان بزرگ آب خنک بخورین. روزانه به ۶ تا ۸ لیوان آب نیاز دارین.

۴ بعد از ظهر : انگور ارگانیک می تونه میان وعده ای عالی باشه.

۷ شب : فیله قزل آلا یا سینه مرغ می تونه شامی پر از پروتئین براتون باشه.

۱۰ شب : یه لیوان شیر پر از کلسیم و مواد مغذیه و نوشیدنش قبل از خواب پیشنهاد می شه.

۱۱ شب : خوب بخوابین!

 

 

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *