اشتباهات سلامتی که هنگام درست کردن سالاد نباید انجام داد | تغذیه سالم

اشتباهات سلامتی که هنگام درست کردن سالاد نباید انجام داد

اشتباهات سلامتی که هنگام درست کردن سالاد نباید انجام داد

اشتباهات سلامتی که هنگام درست کردن سالاد نباید انجام داد

۱.یه سالاد با کالری کم انتخاب می کنین:

تصور کنین به یه رستوران رفته اید و یه ساندویچ سفارش دادین. در کنار این غذا شما می تونین یه سالاد سبز هم انتخاب کنین. اولین کاری که می کنین اینه که سالادی با کالری کم انتخاب میکنین. همین امر موجب می شه در عرض چند ساعت دوباره گرسنه شید و به دنبال چیزی واسه خوردن باشین. پس به دنبال سالادی باشین که بتونه شما رو تا حدی سیر نگه داره. براساس تعداد کالری لازم و اینکه چقدر فعال هستین ، می تونین از یه سالاد با کالری ۴۰۰ الی ۶۰۰ کالری هم استفاده کنین.

۲.شما همیشه از کاهوی رومانی استفاده می کنین:

این نوع سالاد اصلا انتخاب بدی نیس. دو پیمانه از کاهوی رومانی می تونه ویتامین A بدن شما رو تامین کنه. هم اینکه این مقدار دارای مقدار کمی از فیبر، فولات و پتاسیم هم هست. اما بهترین و ایده آل ترین روش اینه که کاهوی خود رو با سبزیجات دیگری مثل کلم، اسفناج ، کلم بروکسل و یا گل کلم عوض کنین. همه این موارد می تونن ویتامین و مواد معدنی مختلفی وارد بدن شما کنن، پس اونا رو ترکیب کنین و از ارزش تغذیه ای اونا لذت ببرین.

۳.پروتئین کافی در سالاد به کار نمی برین:

شمام جزو آدمایی هستین که کالری لازم بدن خود رو فقط از سبزیجات دریافت می کنن ؟ بهتره اینکار رو نکنین. پروتئین یکی از مواردیه که شما رو سیر نگه می داره. پس در سالاد خود از پروتئین هم استفاده کنین. شما می تونین از گوشت مرغ، بوقلمون، ماهی، توفو و یا لوبیا استفاده کنین. کلا ، بیشتر خانوما باید ۲۱ الی ۲۸ گرم پروتئین در سالاد خود داشته باشن. این مقدار واسه آقایون بین ۳۵ تا ۴۲ گرمه. هرچقدر فعالیت بیشتری داشته باشین به پروتئین بیشتری نیاز دارین.

۴.از آجیلا به همراه چربیای به درد بخور دیگه استفاده می کنین:

آجیلا و دانه ها، آووکادو، روغن زیتون و مواردی مثل این می تونه واسه سلامتی شما به درد بخور باشه. اما قرار دادن همه این موارد در کنار همدیگه ، کالری بیشتری به سالاد اضافه می کنه. بهتره تعادل رو رعایت کنین و این مواد رو به دو سالاد جداگونه تقسیم کنین و در دو وعده استفاده کنین. اگه به سالاد خود آووکادو و آجیل رو اضافه می کنین پس بهتره کمی آب لیموی تازه و یا سرکه بالزامیک هم به عنوان سس به اون اضافه کنین.

۵.به خودتون اجازه می دید بعد از سالاد از مواد پر کالری استفاده کنین:

خوب حالا که یه سالاد سالم مصرف کردین بهتره اونو با مواد پر کالری خراب نکنین. از امتیازات سالاد بهره مند شید و اجازه ندین مواد پر کالری شما رو وسوسه کنه. خوردن یه تیکه کوچیک از شکلات تلخ مشکلی نداره اما خوردن یه جعبه شکلات و یا شیرینی می تونه نتیجه معکوسی واسه سلامتی شما داشته باشه. / healthmag.ir

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *